בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כלכליסט 
"צריך לבדר את נוסעי הרכב האוטונומי שלא ישתעממו" 

"צריך לבדר את נוסעי הרכב האוטונומי שלא ישתעממו"

 
כלכליסט |
 
תומר הדר, כלכליסט

מנהל מחלקת תעשיית הרכב במכון היצוא אורי פחטר טוען כי דרישות התעשייה העולמית משתנות, ומתמקדות בתחום אבטחת המידע והרכבים האוטונומיים

 
 
 
 
Calcalist
 
 
 
 
 
אורי פחטר מנהל מחלקת הפרויקטים הבינ"ל ו תעשיית ה רכב ב מכון היצוא . צילום: עמית שעל
 אורי פחטר מנהל מחלקת הפרויקטים הבינ"ל ו תעשיית ה רכב ב מכון היצוא . צילום: עמית שעל 
 צילום: Calcalist 
 


מכוניות אמנם אינן מיוצרות בישראל, אך בארץ מתקיימת תעשיית רכב חיה ובועטת. יצרני הרכב בעולם משלבים בדגמי מכוניות רבים טכולוגיה ישראלית — החל ביציקות מיוחדות וכלה בטכנולוגיות חישה מיוחדות. בראיון ל"כלכליסט" טוען מנהל מחלקת הפרויקטים הבינלאומיים ותעשיית הרכב במכון היצוא אורי פחטר כי בשנים האחרונות הוסטה תשומת הלב בעיקר לחברות העוסקות באבטחת מידע ובטכנולוגיות הקשורות ברכב אוטונומי.
אילו שינויים הורגשו בשנים האחרונות בתמהיל הדרישות מחברות? . "לפני ארבע שנים נלחמתי כדי להביא לישראל גורמים מתעשיית הרכב העולמית וכדי לארגן ימים עבור התעשייה הישראלית. היום איננו עומדים בעומס הביקורים.
"הכל מתמצה בטכנולוגיה — יש פחות עניין ביצרני חלקים ומכלולים, אף שחברות כמו ארקל עובדות יפה. יצרני הרכב מביעים כיום עניין בכל הקשור ברכב אוטונומי, מאוד מתעניינים באבטחת מידע, אך לא רק לרכב אלא גם ברמת המפעל. לדוגמה העברת קבצים מאובטחת בין ספקים, הגנה מפני ריגול תעשייתי, יעול של הליכי ייצור במפעלים.
"ישנה גם התעניינות עצומה בכל הקשור בקשר בין הלקוח לחברה ושמירת קשר עם לקוחות. דיימלר ביקרה לאחרונה בישראל וחיפשה פתרון לאישור הלוואות מהיר לחטיבת השירותים הפיננסיים. בקרוב נארח בישראל צוות של נציגים מחברת אאודי שיבלה בישראל תשעה שבועות. הצוות כולל נציגים העוסקים במחקר ופיתוח, משאבי אנוש, פיננסים וגם מערכות חישה וביג דאטה. תפקידם הוא ללמוד על חדשנות ישראלית וליצור קשר עם קרנות הון סיכון. לאחרונה אירחנו נציגים של ניסאן העולמית שהגיעו לישראל כדי לבחון טכנולוגיית אבטחת מידע. בכירים מב.מ.וו העולמית ביקרו בישראל לאחרונה וישובו פעם נוספת בקרוב".
אורי פחטר . צילום: עמית שעל החרם משפיע עלינו? "אין שום השפעה, אך עם זאת, בתעשיית הרכב קיים גם היבט פרקטי — יצרני הרכב דורשים אספקה שוטפת של חלפים ולעתים רואים חברות ישראליות שמעתיקות יצור מחוץ לישראל. הסיבה היא שהחברות מעוניינות להיות קרובות למפעלים.
"יש גם עניין של עלויות ייצור: בישראל לא זול לייצר — כוח האדם אינו זול ויש גם נושאים של מיסוי ועלויות שילוח. אומן השוכנת בחצור מייצרת ללנד רובר ופיז'ו ויש לה גם מפעל בפורטוגל וברוסיה והיא בוחנת הקמה של מפעל בארה"ב".
בתחום הרכב האוטונומי, מדגיש פחטר, קיים עניין מהותי בתעשיית הרכב הישראלית. לדבריו, "כיום יש רכבים רבים שיש להם מאפיינים של רכב אוטונומי. הרבה יצרנים עוסקים בנושא. השאלה הגדולה היא תוך כמה זמן זה יקרה: מתי תהיה תשתית מתאימה ומתי היצרנים והציבור יאמינו ברכב האוטונומי.
"יש יצרנים שמחפשים כיצד לבדר את מי שיישב ברכב האוטונומי כדי שלא ישתעמם. חברות ישראליות נכנסות לתחום באופן מאוד מעניין — יש חברות רבות שמיצרות רכיבים שחשובים לתעשייה הזו: מערכות ראיית לילה, טכנולוגיות ניווט, אבטחת מידע וסייבר לרכב. יש חברה חדשה ששמה אימג'רי שמבצעת זיהוי תמונה ברמה מדהימה ויש חברות שעוסקות באבטחת מידע כמו קרמבה סקיוריטי וארגוס. החברות שנכנסות לתעשיית הרכב, לדעתי, צריכות לחשוב היטב לפני כניסה לתחום: התעשייה תובענית ודורשת סבלנות ומשאבים רבים. צריך ללמוד היטב את התעשייה כדי לדעת למי לפנות — יצרני רכב יפניים לדוגמה דורשים הרבה יותר זמן והשקעה מיצרני רכב גרמנים או אמריקאים. מומלץ גם לשכור נציג מקומי בעל ניסיון בתעשיית הרכב במדינה הספציפית בה החברה מעוניינת לפעול".
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by