בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
קישורים שימושיים
 
 
null 
איפה הכי זול לעשות קניות? 

איפה הכי זול לעשות קניות?

 
null |
 
חן מידן, יעל ניסקי

האם יש דרך בטוחה ומוכחת לחסוך בקנייה השבועית בסופר? עברנו בין שבעה סופרמרקטים נבחרים, כדי לבדוק איפה סל הקניות הזול ביותר. התוצאות לפניכם

 
 
 
 
Calcalist
 
 
 
 
 
הישראלי הממוצע מוציא הון על קניות בסופר. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המשפחה הישראלית מוציאה כמעט 2,000 ש"ח בחודש על מזון בלבד. תוסיפו לזה עוד כמה מאות שקלים על מוצרי ניקיון והגיינה, ותגיעו לסכום משמעותי ביותר, שאצל חלק מהמשפחות עוקף בסיבוב את ה- 30,000 שקל בשנה. על פי נתוני הלמ"ס, חלק ניכר מהסכום הזה מגיע לכיסי רשתות השיווק.

ואכן, בימי חמישי או שישי יוצאים רוב הישראלים בריטואל קבוע לאחד מסניפי הרשתות הגדולות, חמושים ברשימת קניות ובמטרה אחת ברורה: לא לקבל אולקוס בקופה. כאשר לבסוף החשבון מגיע, ופתקית כרטיס האשראי נחתמת, לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו תוהים על גובה ההוצאה והאם יכולנו לחסוך לו היינו קונים במקום אחר.
 

תכירו: הסל של משפחת ישראלי

משימה בלתי אפשרית? (stuck.xchange)
 משימה בלתי אפשרית? (stuck.xchange)   
כל מי שניסה יודע - השוואת אמיתית בין הרשתות היא פשוט עבודה בלתי אפשרית. זה מתחיל עם רשימת הקניות המשתנה, ממשיך עם המבצעים המתחלפים ונגמר עם העובדה שלכל רשת גדולה יש תחתיה כמה תת-רשתות שונות ובכולן המחירים שונים בתכלית. עכשיו לך תשווה בין כולן.

אז מה עושים? ובכן, הפיתרון הקל הוא פשוט ללכת לסופר הקרוב ביותר לבית. הבשורה הרעה היא שככל הנראה מדובר גם בפיתרון הגרוע ביותר. הרשתות ה"שכונתיות" (סופרסל וסופרסנטר) אמנם ממוקמות בסמיכות לכל מקום כמעט, אך גם כמעט תמיד היקרות ביותר.

הפיתרון השני הוא לערוך רשימה של מוצרים שאתם רוכשים בדרך כלל, לנסות לרכוש את אותו סל בדיוק במספר רשתות שונות, ולהשוות בין השורה התחתונה בכל המקומות. גם שיטה זו אינה אופטימלית: היא יקרה (משום שתאלצו לעבור בדרך בלא מעט סופרים יקרים), קשה לביצוע (לך תקנה את אותו סל במדוייק שלושה חודשים ברציפות) ודורשת הרבה נסיעות וטרטור.

ויש גם אופציה נוספת. מדי חודש נבנה ב"כסף פלוס" סל מוצרים מגוון המנסה לחקות את צרכיה של המשפחה הממוצעת. סל זה יכלול מוצרי יסוד (ירקות, חלב, בשר) מוצרי הגיינה (משחת שיניים, סבון) ומוצרים לבית (אבקת כביסה), ויכלול בסך הכל 22 פריטים. מדי חודש נבדוק ב-12 רשתות גדולות את מחיר הסל (כולל הנחות אך לא כולל מבצעי 1+1 וכו'), ונציג בפניכם את התוצאות.

"אבל הסל שאתם בודקים שונה מהותית מהסל שלי", וודאי אתם אומרים, וצודקים. ובכן, בממוצע כמו בממוצע - הסל המדגמי יפגע בול ברשימת הקניות של מעט מאוד אנשים. עם זאת, גם סל זה מספק אינדיקציה טובה (ופי כמה לאורך זמן), לגבי מי מהרשתות היא הזולה ביותר, ומי היקרה.
 

השחקנים בשוק

את שוק המזון בישראל מובילות כיום שתי רשתות השיווק הגדולות - שופרסל והריבוע הכחול. לשתיהן יש רשתות-בת, בעלות קונספט ברור וקהל יעד קבוע.

הרשתות היקרות ביותר מכונות "שכונתיות". תוכלו למצוא כאלה במרחק הליכה מכל רחוב כמעט, וניתן לזהות אותן על פי שלט הכניסה שלהן, שיכלול את הלוגו "שופרסל" (של שופרסל) או "סופסנטר" (של הריבוע הכחול).

לכל רשת שיווק יש גם חנות "דיסקאונט", המיועדת לקהל החסכן ולקהל דתי. חנויות אלו מספקות בדרך כלל חווית קנייה מהנה פחות מהסופרים "הרגילים", וממוקמות במקומות נוחים פחות (בדרך כלל בפריפריית הערים), אך המחירים בהן, כך על פי טענת החברות, זולים באופן משמעותי. גם את חנויות אלו תוכלו לזהות על פי השלט בכניסה, שיכלול את אחד מהלוגואים הבאים: "שופרסל-דיל", "היפרנטו", "שפע שוק" ו-"מגה".

לרשתות הגדולות קיימים גם מתחרים בקנה מידה קטן יותר, כגון חצי חינם, יד יצחק וחביב. לאלה יש מספר קטן יותר של סניפים ולפיכך גם פרישה מצומצמת ביותר בארץ.

הבדיקה שלנו נערכה בין מספר סופרמרקטים פופלארים: שופרסל, סופרסנטר, שופרסל-דיל, היפרנטו, מגה, יד יצחק וחצי חינם. כולם, יש לציין, נבחנים על אותו סל. כאן תוכלו למצוא את הטבלה המלאה, עם פירוט המחירים לגבי כל המוצרים שבדקנו.
 
 

התוצאות

הרשת
שופרסל
סופרסנטר
היפרנטו
מגה
שופרסל דיל
יד יצחק
חצי חינם
עלות סל
440
435
430
403
370
366
364
הפרש מהזול ביותר
20.8%
19.5%
18.13%
10.7%
1.6%
0.5%
0%
 

השורה התחתונה

לא באופן בלתי צפוי, הבדיקה העלתה כי הסופרמרקטים בישראל מתחלקים בבירור לשניים - יקרים, ויקרים מאוד. בצד הטוב יותר של הסקאלה תוכלו למצוא את הרשתות הקטנות - "חצי חינם" ו"יד יצחק", ובהפרש של שקלים בודדים משניהם רשת "שופרסל דיל".

מכאן ואילך מזנקים המחירים בקיצונית כלפי מעלה. רשת "מגה" (הנחשבת לזולה יחסית), מפתיעה עם הפרש מחירים של לא לא פחות מ-10% לעומת רשתות מוזלות אחרות. "היפרנטו" עושה עוד צעד אחד קדימה - ופותח הפרש של 18% לעומת הרשת הזולה ביותר בבדיקה. עם סופרסנטר ושופרסל, הרשתות הנפוצות, המצב רק מחמיר, ומגיע לכמעט 20% (!) הפרש. לא מדובר בסכומים זניחים. לשם דוגמה, מעבר מרשת "שופרסל" ל"שופרסל דיל" משמעה חיסכון של 280 ש"ח בממוצע בחודש, ויותר מ-3,300 ש"ח בשנה, זאת בלי לשנות במאום את רשימת הקניות.
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by