בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8 דרכים לצאת מהעבודה שעה קודם 

8 דרכים לצאת מהעבודה שעה קודם

 
 
אסף אביר

משיטת "התקף הלב" ועד חוק 4 השעות: כל מה שצריך לדעת כדי לצאת מוקדם מהעבודה

 
 
 
 
Calcalist
 
 
 
 
 
אתם רוצים להצליח בחיים: להיות בריאים ומאושרים, להרוויח טוב ולטפח קשר זוגי מספק.

הנה עובדה מפתיעה: כל השעות העודפות במשרד לא יביאו לכם את הדברים האלה. הן רק ידרדרו את בריאותכם ומצב רוחכם, יזיקו לזוגיות ולקשרים החברתיים ואפילו ישחקו את איכות העבודה שלכם. אבל זה לא חייב להיות כך. אפשר לעבוד פחות ולהצליח יותר. למעשה, שני הדברים האלה הולכים יחד.
 

1. ראשית כל, צאו בזמן

זה מתחיל בראש. התחילו ביום אחד בשבוע, שבו אתם מחליטים לצאת מהעבודה בזמן – יקרה מה שיקרה. עמדו בהחלטה הזו. אם דווקא באותו יום מתחננים בפניכם שתישארו, הסבירו בנחישות שיש לכם התחייבויות שלא ניתן לדחות, וכדי להמחיש זאת עזבו 5 דקות לפני הזמן.

מדי שבוע החליטו על יום נוסף שבו אתם מסיימים בזמן. הצלחתם להחזיק שבוע שלם? אפשר להתקדם.
 

2. עשו סדר

שולחן נקי. למנכ"ל שלכם יש כזה - אתם מוזמנים לבדוק
 שולחן נקי. למנכ"ל שלכם יש כזה - אתם מוזמנים לבדוק   
בזמן שאנשים מבולגנים מחפשים קבצים, עוצרים לחשוב מה עכשיו ובטוחים שאמור להיות להם עוד המון לעשות, אנשים מסודרים גומרים והולכים הביתה. גם אתם יכולים לעשות זאת, וזה אפילו לא ידרוש מכם להפוך לאנשים מסודרים. מספיק לעשות קצת סדר.

בסיימכם לקרוא את הכתבה, קחו את כל המסמכים בחדר וגשו למכונת הגריסה. השמידו כל נייר שאין תירוץ משכנע לקיומו. את שארית הפליטה חלקו בין קלסר תיוק לבין מגשיות פלסטיק שישמשו אתכם בעבודה השוטפת. העיקרון: אף נייר לא יבלה את הלילה על השולחן, לעולם. סלקו גם ספרים, מגזינים ומסמכים. אם תצליחו, תצפה לכם הפתעה – לא תצליחו לדחות דברים לסוף היום. זו הרגשה נפלאה.

עשו את אותו הדבר למחשב שלכם: חלקו את כל המסמכים בין תיקיות רלוונטיות, ואל תותירו דבר על הדסקטופ.
 
 

3. עבדו ביעילות

טראמפ. עובד הכי טוב על הבוקר
 טראמפ. עובד הכי טוב על הבוקר   
יום העבודה הממוצע נחלק לכשעתיים-שלוש יעילות, ולכחמש עד שש שעות מבוזבזות ומכהות חושים. את השעות הללו ממלאים שני סוגי פעילויות: משימות שביצוען יכול לקדם אתכם בחיים – ולעומתם מני פעולות שגרתיות, ישיבות ועוד עניינים מיותרים.

מצאו את השעתיים הטובות שלכם, ואותן הקדישו למה שחשוב באמת. אל תקבעו בהן פגישות ואל תפלרטטו במהלכן עם אשת המכירות הלוהטת. מי שרוצה מכם משהו בשעתיים האלה, לא יקבל אותו. אתם עסוקים. איש העסקים והתסרוקת דונלד טראמפ, סיפר פעם שהשעתיים החזקות שלו ביום הן דווקא מוקדם בבוקר, לפני שכולם מתחילים להציק לו במיני זוטות.

כעת, מצאו את השעתיים שבהן המוח שלכם נמצא במצב המעורפל ביותר. לשעות אלה קבעו את כל הישיבות; השתדלו לבצע במהלכן את המטלות השגרתיות, תייקו בהן, עשו סדר, נקו את המקלדת. זה גם הזמן לבקר את ההיא מהמכירות.
 

4. האצילו סמכויות

ישנו מקום מופלא שבו נפגשים הניהול המצטיין והעצלות. קוראים לו "האצלת סמכויות". את הדברים שאתם הכי שונאים לעשות, מישהו אחר יכול לעשות בשבילכם, ולהרגיש שזה מקדם אותו. אתם חוסכים זמן ומאמץ, מקבלים דיווחים, ולבסוף זוכים להוקרה על הניהול המוצלח – כי עשיתם את מה שמנהלים אמורים לעשות.

בשביל להאציל סמכויות עליכם, תחילה, לנהל מישהו. חשוב שהמישהו הזה יהיה מוכשר, חרוץ ומבין עניין. אל תנסו להיות אחראים על אידיוטים, רק כדי שאלו "לא יאיימו על מקומכם". האמינו ללייף האקר: אם הכפופים לכם אידיוטים, מקומכם כבר בסכנה. כדאי להיפטר מהם מהר ולמצוא מישהו שיודע את העבודה.

מומחה הניהול ריי ג'וזפס ממליץ להאציל סמכויות ב"שיטת התקף הלב": תארו לעצמכם כי לאחר התקף לב הרופא מתיר לכם לעבוד רק ארבע שעות ביום. אילו משימות הייתם משאירים לעצמכם, וממה הייתם נפטרים? את כל מה שהייתם נפטרים ממנו – האצילו.

כיצד? בחרו את העובד המתאים, וציידו אותו בכל הידע, הכלים והסמכויות הדרושים לביצוע המטלה. הבהירו באופן פרטני מה עליו לעשות ואילו תוצאות אתם מצפים לקבל, ובעיקר הבהירו כיצד אתם מצפים לקבל עדכונים.
 

5. אל תהיו פראיירים

פראיירים נשארים לישון לבד (asap images)
 פראיירים נשארים לישון לבד (asap images)   
סידרתם את השולחן, המחשב והשעות שלכם. במידה ואתם מנהלים מישהו, העברתם אליו תחומי אחריות עודפים. נותרו שלושת משחיתי הזמן הגדולים. ב"משחיתי זמן" אנחנו לא מתכוונים למסנג'ר, פליקר, מוזיקה ומשחקי רשת. הדברים האלה הופכים אתכם לאנשים מאושרים יותר, ועל כן פרודוקטיבים יותר.

"משחיתי זמן" הם כל העבודות שמכלות את האנרגיה שלכם ולא משאירות לכם זמן להצליח בחיים.

משחית הזמן הראשון הוא העבודה של חבריכם לעבודה. אל תתנו לאיש להניח שההברקה שלו תבוצע על ידכם. קבלו האצלת סמכויות רק ממי שאחראים על קידומכם.

מותר ואף רצוי לעזור למי שאתם רק יכולים, וכמה שיותר. אבל כשאתם נשארים עד שעות החשיכה והם הולכים הביתה - זו כבר ממש לא עזרה. זה גם לא יזכה אתכם בכל הוקרה או אהבה. מקצועית, עשו רק את מה שבסוף היום אתם חתומים עליו.
 

6. שנאו את האימייל

כשאתם רוצים לומר משהו חשוב, אל תשלחו אותו במייל ואל תגידו אותו בטלפון. גשו ודברו. ודאו שכולם יודעים שאתם לא שולחים מיילים ולא קובעים פגישות במייל, ודאגו להפוך את מי שאומר לכם את המשפט "תעשה/י לי על זה מייל" ללעג וקלס ברחבי המשרד. לא תאמינו כמה מהר אפשר לסיים דברים.
 

7. הבריזו מישיבות

משחית הזמן הנורא מכולם הוא ישיבות. איך מתמודדים אתן? לא מאשרים הזמנות לישיבות שנקבעו לשעות החזקות שלכם, לא מאשרים ישיבות שעלולות להסתיים אחרי 4 וחצי אחרי הצהריים, ומשאר הישיבות יוצאים בדיוק בזמן. כששעת הסיום מגיעה, המתינו עד שהאדם שמדבר כרגע יסיים, ואז קומו - ואמרו מילות סיכום חמות תוך תנועה לכיוון הדלת ולחיצת ידי המשתתפים שבדרככם. צאו מהחדר לפני שמנהל הישיבה מבין מה עשיתם. השיטה הזו עובדת גם כשאתם מנהלי הישיבה.
 

8. הכירו את חוק ארבע השעות

כולנו יודעים לחטוף בחילה פעם בחודש וללכת הביתה באחת בצהריים. כולנו יודעים לערוך "יום פגישות" מחוץ למשרד. וכולנו יודעים למהר ל"אירוע משפחתי גדול" שבו משתתפים אנחנו וחוף הים. הבעיה בהברזות הללו היא שתמיד יהיה מי שיזכור אותן, ובבוא העת גם יזכיר.

כדי לאזן את הכרסומים בתדמיתכם, עליכם לבצע מדי פעם הברזה שתעלה את קרנכם במקום העבודה. שיטה מוכרת אחת היא להגיע לעבודה מתנשמים ומשתעלים, ולהתעקש לעבוד חרף מחלתכם, בעוד חבריכם למשרד מנסים להכריח אתכם ללכת. בשעות הצהריים המוקדמות היכנעו, הישארו "רק עוד שעה", כדי לסיים משהו חשוב, ולכו הביתה, כשאתם משאירים מאחור קולגות משתוממים ממסירותכם.

על השיטה המוכרת פחות ממליץ ברנדון קונלי, בעל הבלוג Slack Manager ("המנהל העצל"), והוא מכנה אותה "חוק ארבע השעות": צלצלו בבוקר והודיעו שאתם לא מגיעים היום. דברו באופן תמציתי ומעורר דאגה. קחו לכם ארבע שעות חופשיות, ואז הגיעו במפתיע למשרד, ותנו עבודה. סובביכם יתפעלו מהחריצות שלכם, שהביאה אתכם לעבודה חרף מי-יודע-מה שקרה לכם, ולמרות שקיבלתם שחרור לכל היום.

בשני המקרים, חשוב שבזמנכם הקצר במשרד תעבדו במרץ, ותימנעו משיחות בטלות. חוק ארבע השעות קובע כי אסור לכם לתת לאיש את ההזדמנות לשאול אתכם מה קרה. אתם עסוקים מדי. באתם לעבוד.

ואל תשכחו, כמובן, לצאת מהעבודה בזמן. או אפילו קצת קודם.
 

עוד בלייף האקר

 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by