בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לייף האקר משיב: שיווק רשתי - למי זה טוב? 

לייף האקר משיב: שיווק רשתי - למי זה טוב?

 
 
אסף אביר

חברת שיווק רשתי חדשה מציעה לכם סיכוי להתעשר ולהיות בריאים יותר בבת אחת. איך עובדת השיטה שלהם, ומה הסיכוי שזה באמת יקרה? הגולש שואל, לייף האקר עונה

 
 
 
 
Calcalist
 
 
 
 
 
שאלה שהגיעה למייל של לייף האקר:
" מאוד אקטואלי..והרבה אנשים מחפשים תשובה..
מה הגורו אומר על שיווק רשתי בכלל וחברת איג'ל בפרט?"

גיא פירו
 

1. רקע: תרמיות פירמידה

יש אנשים שרואים בזה דרך חיים. יש אנשים שחושבים שזה העתיד של עולם העסקים. אבל בשביל להבין מהו שיווק רשתי (הקרוי גם "שיווק רב-שכבתי"), מוכרחים לחזור למקורות.

את המונח "משחק פירמידה" אתה בטח מכיר: איש ממולח מקים ארגון שבו הוא החבר היחיד. הוא משכנע כמה אנשים לשלם לו תמורת כניסה לארגון, כרמה שניה תחתיו. כל אחד מהחברים החדשים משכנע כמה אנשים לשלם לו כדי להתקבל לרמה השלישית, וחוזר חלילה. כספו של כל מצטרף חדש מתחלק בין שרשרת האנשים שמעליו, ואותו מצטרף מקווה להרוויח את הנתח שלו מכספי כל האנשים שיצטרפו אחריו.

משחקי פירמידה הם קצרים ומרים. מספר האנשים בפירמידה מתנפח במהירות. אם כל חבר חדש מגייס תחתיו ששה, תוך עשר רמות נגמרים כל האנשים בישראל ולבנון ביחד. להמוני המצטרפים שממלאים את הרמות התחתונות לא נשאר את מי לגייס, והם מפסידים את כספם, המעטים שברמות הביניים מחזירים לעצמם חלק ממה ששילמו, הבודדים שבראש הפירמידה עושים מיליונים, וכולם הולכים לדרכם.

אתה יכול לקרוא בויקיפדיה על משחקי פירמידה שהפילו בפח מיליוני אנשים, בעיקר במזרח אירופה.
 

2. מה הקשר לשיווק רשתי

אנשי שיווק רשתי נעלבים כשמשווים את העסק שלהם למזימות פירמידה. החברות שלהם רשומות כחוק, מייצרות מוצרים, מספקות שירותים, ובסך הכל מציעות לאנשים להתפרנס גם ממכירות, וגם מעמלות על מכירות של סוכנים שהם גייסו לארגון. האם זה הופך אותנו למאפיונרים אלבנים, הם שואלים.

ולפעמים זה באמת קצת מבלבל, כי יש כמה חברות שיווק רשתי שהן באמת כאלה, ושכל חבריהן יכולים להרוויח. משווקת כלי הפלסטיק טאפרוויר וחברת כלי המטבח פאמפרד שף הן שתי חברות מצליחות שפועלות בשיטת השיווק הרשתי: אין להן חנויות, וכל פעילות המכירה שלהן נעשית על ידי רשת מפיצים עצמאיים, שמתפרנסים גם ממכירות, וגם מעמלות על מכירות של אחרים.

אך לצד החברות הספורות האלה, יש מאות רבות של חברות שיווק רשתי שמתפרנסות בעיקר מכיסיהם של סוכני המכירות שלהן. אלו חברות שמייצרות מוצרים ושירותים חסרי ערך, ושרוב הסחורה שהן מוכרות היא מלאי יקר שהמפיצים מחוייבים לרכוש, ושנתקע אצלם בבית כי אף בנאדם נורמלי לא קונה אותו. שיטת התגמול שלהן מבוססת על אחוזים ממה שסוכני מכירות אחרים שצירפת שילמו עבור המלאי היקר והמיותר ששכנעת אותם לרכוש. נשמע מוכר?

אני יודע מה השאלה שלך, גיא. אתה שואל האם אייג'ל היא חברה שבה כולם יכולים להרוויח, או שמא זו פירמידה צינית שבה הרבים מפרנסים את המעטים. ואם זו פירמידה, אתה שואל מה הסיכוי שלך להיות אחד מהמעטים.

טוב ששאלת.
 
 

3. מי היא חברת אייג'ל ומה היא עושה

הג'לים של אייגל. מתוך האתר
 הג'לים של אייגל. מתוך האתר   
אייג'ל (Agel) קמה בשנת 2005 וכבר עכשיו פועלת בארה"ב ובעוד כעשרים מדינות, ביניהן ישראל. החברה אמיתית, ולא תיעלם מחר בבוקר. הסניף הישראלי שלה שוכן בבניין יפה בקריית שדה התעופה. זה האתר שלהם.

אייג'ל מייצרת תוספי מזון בצורת ג'לי, הארוז בשפופרות קטנות לשימוש יומיומי. יש להם ג'ל למתן תחושת שובע בשביל הדיאטה, ג'ל ויטמינים, ג'ל לשמירת העירנות ועוד. המוצר יקר. חבילה חודשית של אחד מהתוספים עולה 65 דולר – כ- 300 שקל. מי שגם רוצה לשמור על עירנות וגם לחוש שובע צריך לרכוש חבילה חודשית אחת מכל תוסף, ולשלם כ- 600 שקל בחודש.

אין לדעת האם עשרה שקלים לכל שלוש כפיות ג'לי הם מחיר הוגן. אי אפשר לדעת, כי אין על התוספים האלה מידע נגיש פרט לפרסומי החברה ולחוויות אישיות של משתמשים, רובם ככולם מפיצים. מוצרי אייג'ל – כמו מוצריהן של יותר ממאה חברות שיווק רשתי שעוסקות כיום ברפואה משלימה – לא מוכרים על ידי אף ממסד רפואי כתרופות או כמוצרי טיפול מונע. רשמית, החברה מוכרת אוכל. אוכל מתוק ופירותי, ללא סוכר, עם מרכיבים טבעיים ובריאים, שנותנים הרגשה טובה כשמכניסים אותם לפה - ניסיתי בעצמי. אבל עדיין, אוכל.

בינינו, גיא, אני יודע שאתה לא פה בשביל לחקור ערכים תזונתיים. אתה פה בשביל לחקור את כותרת חוברת ההסברה של אייג'ל, שקרויה "נוסחת ההצלחה". אותך מעניין הסרטון שבו גורו השיווק הרשתי רנדי גייג' מסביר בפרוטרוט איך אפשר לחיות את החלום בעזרת אייג'ל; אותך מעניינים הסיפורים על הכנסה פאסיבית של עשרות אלפי שקלים בחודש, ועל האפשרות לצבור הון ולתת ליקרים לך את מה שתמיד רצית לתת להם. גם אותי זה מה שמעניין.
 

4. ההצעה העסקית של אייג'ל

אייג'ל מציעה את העסקה הבאה: אנחנו, החברה, נייצר תוספי מזון ונארוז כל אחד מהם בחבילות שעולות 65 דולר האחת. אתה, המפיץ, תצרף מפיצים נוספים, שבתורם יצרפו עוד מפיצים נוספים, שכולם ישתייכו ל"עץ" שלך, או ל"ארגון" שלך.

כל מי שיזמין לפחות קופסה אחת בחודש, יוכל לקבל תשלום בגין קופסאות שהזמינו מפיצים שנמצאים תחתיו. ככל שמספר המפיצים שתחתיו יגדל, יגדלו העמלות שלו, ויתווספו אליהן עוד בונוסים, מענקים וטיסות שנתיות להוואי. באיזשהו שלב הוא יתחיל לקבל סכומים אגדיים.

אני רואה שמשהו בהצעה הזו מטריד אותך, גיא. משהו נשמע לך קצת חשוד. אתה צודק. אבל לפני שנגיע לזה, נעבור על כללי המשחק המדויקים.

כדי להיכנס לתכנית יש לשלם אלף דולר עבור ערכת הצטרפות, שכוללת 16 חבילות תוספי מזון, עשר חוברות תדמית שמדברות על המוצרים ועל חדוות ההתעשות, ודיסקים עם חומר הדרכה נוסף.את אלף הדולר האלה קל להרוויח בחזרה: על כל אדם שתצרף בעצמך תקבל עמלה של 200 דולר. חמישה אנשים – והחזרת את האלפייה. בחודש הראשון, אם העניינים לא עובדים, מותר לך לפרוש, להחזיר את הציוד ולקבל את הכסף. הוגן.

כדי לקבל עמלה בחודש מסויים, יש להזמין באותו החודש לפחות חבילה אחת. ההמלצה הרשמית של החברה היא להזמין תמיד שתי חבילות, ב- 130 דולר. התנאי להצלחה הוא שכולם יזמינו חבילות. אם מצטרפים חדשים לא יזמינו חבילות, מפיצים ותיקים לא יקבלו עמלות.

כל אדם יכול למקם תחתיו עד שני אנשים. אחד מהם קרוי "הרגל הימנית" והשני "הרגל השמאלית". גם כל אחד משני המצטרפים החדשים יכול לצרף תחתיו עד שני אנשים, וכך הלאה. אם צירפת שלושה אנשים על ההתחלה, השניים הראשונים יהפכו לרגל הימנית והשמאלית שלך, והשלישי ימוקם מתחת לאחד משני הראשונים - באחת ה"רגליים".

באופן זה, ה"רגליים" שלך הולכות ומתארכות: כל רגל כוללת את האיש שהעמדת בראשה, ואת כל האנשים שהצטרפו תחתיו.

ועכשיו לנוסחת הכסף: מדי חודש יתבוננו אנשי החברה בעץ-הרשת שתחתיך. הם יגשו לרגל הפחות רווחית שלך – זו שמתבצעות בה פחות הזמנות – ויעניקו לך 5 דולר על כל קופסה שהוזמנה על ידי האנשים שבה.

מרגע שמספר ההזמנות ברגל הזו יגיע ל- 40 קופסאות או יותר, יתווספו לצ'ק שלך עוד סוגי בונוסים. גם הם יתפחו משמעותית ככל שיגדל מספר ההזמנות.

למה העמלות מחושבות דווקא לפי הרגל החלשה? כי כך החברה החליטה. היא צריכה לשלם להרבה אנשים, וגם להרוויח בעצמה, וזה המודל שבנתה. קחו או לכו.
 
 
תרגיל הבנה: התמונה משמאל מציגה איש שמתחתיו יש עוד שמונה: ששה תחת "הרגל הימנית", ושניים תחת "הרגל השמאלית". נניח שכל החברים שבציור רוכשים את הכמות המומלצת של 2 קופסאות בחודש. מהי הרגל הפחות רווחית?

אכן, הרגל השמאלית. יש בה רק שני אנשים, שמזמינים ביחד 4 קופסאות, ברגל השניה מזמינים הרבה יותר. למרבה הצער, אייג'ל תשלם לאיש שבראש העץ רק עבור ההזמנות שברגל השמאלית, הקצרה.

מה תהיה העמלה שיקבל האיש?

תשובה: 20 דולר. 5 דולרים על כל קופסה שהוזמנה ברגל הקצרה.

אבל הוא יוכל לקבל את העמלה הזו רק אם יזמין בעצמו קופסאות – רצוי שתיים ב-130 דולר, כמו כולם. בסוף החודש, האיש יישאר עם מאזן שלילי של 110 דולר.
 
שאר האנשים בעץ הזה מסכנים בהרבה. גם לכל אחד מהם יש שתי רגליים, והרגל החלשה של כל אחד מהם מכילה לכל היותר אדם אחד, ולפעמים גם זה לא. מצד שני, חשוב כמה בר מזל האיש שנמצא רמה אחת מעל לגיבור התמונה. עבור האיש ברמה הגבוהה יותר, כל התמונה מייצגת רק אחת משתי רגליו. אם זו הרגל החלשה שלו, הוא יקבל עמלה עבור 18 קופסאות. כלומר, הוא יקבל 90 דולר. כלומר, לאחר קיזוז התשלום על ההזמנה הוא ישאר עם מאזן שלילי של 40 דולר.

כפי שאתה שם לב, זהו סוג של משחק. המוצרים של אייג'ל לא נמכרים מדלת לדלת, בטלמרקטינג או בבאדי שופס. הם נמכרים כמעט אך ורק למפיצים. ולכן, הרווחים לא נצברים על ידי כניסת כסף מלקוחות בארץ ובעולם, אלא על ידי חלוקה מחדש של כספי המשתתפים. קל להבין שעל כל שקל שמישהו מרוויח, מישהו אחר מפסיד שקל, וכל צ'ק מפתה של 100,000 שקל מורכב מכספם של 166 מפיצים חסרי מזל ששילמו 600 שקל ולא קיבלו שום צ'ק.

כעת אנחנו כבר יודעים שאם מטרתם של כל המפיצים היא ליהנות באופן אישי מהמוצר, אז חלקם גם ירוויחו מזה כסף. אם מטרתם של כל המפיצים היא להרוויח, אז רק חלקם יצליח לעשות זאת, ואחרים לא.
 

5. האמת שמאחורי ההצעה העסקית

איש באייג'ל לא מסתיר את מה שאני הולך לספר לך. אבל איש מהם גם לא יתנדב לספר לך את זה בעצמו. הרבה אנשים שהצטרפו לחברה לא ערכו את החשבון הפשוט שאנחנו הולכים לעשות עכשיו, ולא הבינו שהם לא נכנסים למכרה זהב אלא למשימה כמעט בלתי-אפשרית.

בוא נניח שכל מפיצי החברה משתפים פעולה כדי להביא להצלחה של הכי הרבה אנשים שאפשר, וגם משלמים, כולם, 130 דולר בחודש עבור שתי קופסאות. דרך אגב, זה מאוד קרוב למה שבאמת קורה באייג'ל כרגע.

מדי חודש אתה משלם לחברה 130 דולר. כדי שהעסק יתחיל להיות משתלם, אתה צריך תחילה להרוויח בחזרה את 130 הדולרים האלה. אתה צריך ליצור לעצמך תזרים חודשי קבוע של לפחות 130 דולר מעמלות.

כדי לקבל כל חודש 130 דולר מעמלות, אתה צריך לקבל עמלות מ-13 אנשים. ברגל הפחות רווחית שלך צריכים להיות לפחות 13 אנשים. וכדי שברגל הפחות רווחית יהיו 13 אנשים, אז ברגל היותר רווחית צריכים גם כן להיות לפחות 13 אנשים. יכולים להיות בה גם 100 איש – אבל לך זה לא יעזור. אתה מרוויח רק מהרגל החלשה.

כדי להחזיק את הראש מעל המים תצטרך, אם כן, לצרף תחתיך לפחות 26 אנשים משלמים, שיהיו מסודרים בדיוק כמו בתרשים הבא:
 
 
שים לב למבנה היפה: לכל איש בפירמידה יש שתי רגליים. גם לך – גם לאנשים שתחתיך. חלק מהרגליים ריקות לגמרי, אחרות כוללות בסך הכל חמישה אנשים. לך יש 13 בכל רגל.

שים לב לעוד משהו במבנה היפה: ארבע הרמות התחתונות בפירמידה הזו תמיד מפסידות כסף, הרמה הראשונה שמתאזנת, אך עדיין לא מרוויחה, היא הרמה החמישית מלמטה. גם אם "ימלאו את המקומות החסרים" בפירמידה הקטנה הזו, ויצטרפו עוד ארבעה אנשים – שניים לכל אחת מרגליך - תרוויח בסך הכל עוד 20 דולר. כל האחרים עדיין יפסידו.

המצב הזה, של ארבע רמות מפסידות, ומעליהן רמה אחת מאוזנת, תקף בכל גודל של הארגון. גם אם יהיו בו 29 איש וגם אם יהיו בו 29 מיליון על כל אדם חדש שמתאזן, צריכים להיות לפחות עוד 26 מפסידים. מתחת לקומה של האנשים שמרוויחים 0 דולר לחודש, יהיו תמיד ארבע קומות של אנשים שמפסידים 80-130 דולר לחודש. ואלו יהיו הקומות הגדולות והמאוכלסות ביותר.

כפי שהערתי ועוד אעיר - המצב הזה מתקיים במבנה אידאלי של הארגון - זה שבו יש הכי הרבה מרוויחים. ייתכן מצב שבו מישהו מהרמה התחתונה יקים לעצמו רשת ויתחיל להרוויח הרבה לפני שכנו, לפני אנשים שהצטרפו לפניו - או אפילו לפני זה שצירף אותו. המצבים האלו גם מתרחשים - אולם הם מגדילים את שיעור המפסידים הכולל.
 
 
מתוך 255 אנשים בארגון שציירתי, שפועל לפי חוקי המשחק של אייג'ל ובנוי באופן היעיל ביותר שאפשר – רק שמונה אנשים מאוזנים, ורק שבעה נוספים מרוויחים. גם מקרב שבעת המרוויחים, ארבעת האנשים שברמה השלישית ירוויחו פחות מ- 1,000 שקל בחודש מעמלות. בלי אנשים חדשים ובלי מכירות לציבור הרחב – לא יהיה ניתן להרוויח יותר.

240 איש שהם כ- 94% מחברי הארגון יפסידו כסף כל חודש. מתי הם יפסיקו להפסיד? כשייווצרו תחתם ארבע רמות חדשות. עם כ- 3,800 מצטרפים חדשים ומשלמים. 3,800 דרושים כדי לאזן את כל ה-240.

כך עובדת המתמטיקה הבעייתית של אייג'ל, זו שלקוחה, מה לעשות, מעולם מזימות הפירמידה: הסיכויים נגדך. כל רמה חדשה גדולה פי 2 מקודמתה. כששכבה חדשה מגוייסת, היא צריכה לצרף פי שלושים אנשים ממספר חבריה כדי להתחיל להרוויח. מי שמצטרף יותר מאוחר צריך לעבוד הרבה יותר קשה, ובאיזשהו שלב יגוייסו אנשים ללא סיכוי להרוויח, כי לא יישאר להם את מי לגייס תחתם.

וייתכן שזה כבר המצב.
 

6. מה קורה באייג'ל עכשיו

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, מספר החברים באייג'ל ישראל נע בין 3,000 ל- 5,000, ולפי מנכ"ל החברה קרוב יותר ל- 5,000. החברים מחולקים בין שלוש תתי פירמידות שפועלות כעצים נפרדים. אבל אם תחשב, תגלה שאין משמעות לחלוקה. שיעור המרוויחים והמפסידים נשאר אותו הדבר.

ולפי ההערכה הגסה שלי, זהו שיעור שעדיף להבריז ממנו:
 
 
הגוש האדום שבתחתית הפירמידה מייצג את ארבע הרמות התחתונות, שמאכלסות 92 אחוז מהמפיצים. אם באייג'ל יש 5,000 איש, כמעט 4,600 מהם מפסידים כסף כל חודש. כ- 250 מצליחים להתאזן, ופחות מ- 150 מרוויחים. רק כעשרים מרוויחים ממש טוב.

מה לדעתך עבר בראשו של האדם ה- 5,000 שהצטרף? הוא בוודאי חשב שהוא הולך להרוויח, בגדול ובקלות.

אם הוא שייך לרוב, הוא יתחיל להרוויח רק כשיהיו באייג'ל יותר מ-70 אלף איש. פי 14 מכל מי שיש כרגע. את האנשים המרכזיים שלו הוא כנראה יצטרך להביא בעצמו. וזה לא יהיה קל, כי הם יקראו את הכתבה הזו וידעו שהם עצמם יגיעו לאיזון רק כשיהיו בארגון יותר ממיליון חברים. מי שמצטרף מאוחר מפסיד.

כמובן שזה לא שרירותי. בחברות שיווק רשתי לא מחכים בתור. אלו תוכניות לאנשים בעלי כישרון יוצא דופן לשיווק ושכנוע, שמוכנים לכתת רגלים וגלגלים, להקים אתרים, להתקשר, להיפגש, להרצות, לשדל בני משפחה בארץ ובחו"ל (החברה מאפשרת להרחיב את הרשת שלכם אל מחוץ לגבולות המדינה), ולגייס אנשים נלהבים, מוכשרים וחרוצים כמותם – שמוכנים להשתתף במשחק הזה, שבו כולם חולמים אבל הרוב נאלצים להתעורר. ואין הרבה אנשים כאלה. וגם אם היו הרבה – אין לכולם מקום. לא יצטרפו לאייג'ל מיליון ישראלים. ספק אם יצטרפו חצי מיליון או רבע מיליון. אולי מאה אלף. יש סיכויים מדאיגים שאנשים שמצטרפים כרגע יתקשו להרוויח. מקרב האלפים שמאכלסים ברגע זה את פירמידות הארגון, יתעשרו באמת רק עשרות בודדים, שרובם כבר נמצאים בראש הפירמידה. עוד כמה אנשים מוכשרים במיוחד - אך ספורים - יצליחו להבריק ולהרוויח יותר מכל סובביהם. האחרים יישארו עם הרבה מאוד ג'לי.
 

7. מה אומרים על זה באייג'ל

מנכ"ל אייג'ל ישראל, מיכאל סנדלר, הוא איש נחמד וענייני שמאמין במה שהוא עושה. הוא מכיר במתמטיקה האכזרית של תכנית התגמולים של החברה שלו, ואמר על זה את הדברים הבאים: "מי שאומר שבאייג'ל מרוויחים כסף קל מטעה אנשים. שיווק רשתי דורש השקעה של זמן וריצות, העברת הרצאות וגיוס אנשים. התמורה היא האפשרות להרוויח הרבה מאוד כסף בשוק החופשי".

אבל התמורה הזו היא, כאמור, נחלתם של אלה שמקדישים את עצמם לתחום, ושלרוב גם הצטרפו מאוד מוקדם, נכון?
"נכון".

לדברי סנדלר, התזמון הנכון להתברג בראש פירמידת השיווק הרשתי הוא השנתיים-שלוש הראשונות של החברה. אייג'ל התחילה לצמוח בארץ רק במהלך השנה שעברה, אז לפי סנדלר למי שיצטרף בשנה הקרובה יש יותר סיכוי להכיר את הכסף מהצד הנכון.

אל סנריידר, החברה שסנדלר ניהל לפני אייג'ל, הצטרפו בסך הכל כ- 120 אלף ישראלים. לפי החישוב שלי, אם אייג'ל תצמח למימדים דומים, כ- 16 אלף איש עשויים להרוויח לפחות אלף שקל בחודש, וכחמישה אנשים ירוויחו יותר מ-150 אלף בחודש. ככל הנראה, החמישה האלה, וגם המאות שנמצאים בדרגות מתחתם, וירוויחו כמה עשרות אלפים טובים, כבר הצטרפו לחברה.

לדעת סנדלר אין בעיה עם זה שיותר מתשעים אחוז מהמפיצים יצאו מופסדים כספית. הוא מאמין שעבורם זה לא יהיה הפסד, כי כולם יהיו לקוחות מרוצים של מוצר מנצח: "ההזדמנות להרוויח היא מה שמושך את האנשים פנימה, אבל הם יישארו בשביל תוספי המזון. כבר עכשיו, 45% מהמפיצים מזמינים ארבע קופסאות בחודש – פי שתיים מהכמות המומלצת – והם עושים זאת בשבילם ובשביל המשפחות שלהם".

עדכון: 5 בפברואר 2007: איל שגיא, מומחה למינוף עסקי ומפיץ באייג'ל מזה כחצי שנה, כתב מאמר שמציג את נקודת ההשקפה שלו על החברה ומה שיש לה להציע. אני לא השתכנעתי שזה משנה משהו ממה שכתוב כאן, אבל אני לא הבנאדם היחיד בעולם. קראו.
 

8. השורה התחתונה

לפני שאתה מחליט אם להיכנס לאייג'ל, שאל את עצמך שתי שאלות:

הראשונה היא האם יש לך תוכנית פעולה ברורה לגיוס חברים. האם אתה מסוגל לארגן תוך זמן קצר קבוצת אנשים שישלמו 600 שקל בחודש – ושימשיכו לשלם את זה כל חודש תוך שהם ממשיכים לגייס עוד אנשים.

נסה להכין תוכנית לפני שאתה חותם ומשלם כ- 4,500 שקל דמי כניסה ועוד 600 שקל להזמנה הקבועה. כי למרות שנכון להיום, תחילת 2007, עדיין יש לך סיכוי מתמטי קטן להיות בצד המרוויח, יש לך סיכוי מתמטי גדול להיות בצד המפסיד. אז מוטב שלא תסמוך על הסיכויים אלא על פעולות.

אם אין לך תוכנית שתביא אותך במהירות אל נקודת האיזון, צריכה השאלה השניה שלך לעסוק בדבר הראשון שדיברנו עליו - המוצר. טעם כמה מתוספי המזון של אייג'ל. נסה אותם לתקופה קצרה, ושאל את עצמך אם יש ביניהם אחד או יותר שהיית רוצה לצרוך בקביעות, תמורת 300 שקל בחודש. כי זה מה שנשאר לך לעשות כאן.

תודה לד"ר ג'ון מ. טיילור, יו"ר המכון האמריקני למודעות צרכנית ומנהל האתר MLM-The Truth
בבחנכם הזדמנות בחברת שיווק רשתי, היעזרו במבחן חמשת הדגלים האדומים של ד"ר טיילור. אם החברה עונה על 4 מתוך 5 התנאים - ההמלצה היא לא להצטרף.
 

עוד בלייף האקר

 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by